Persberichten
2024 en ouder

Het gif van een West-Afrikaanse tapijtadder (Echis ocellatus) is een van de vier soorten gif waarmee de werking van het nieuwe 3D-bloedvatmodel is getest (credit: Wolfgang Wuster).
4 juni 2024

Organen-op-chip klaar voor onderzoek naar slangengif

Een 3D-model van imitatie-bloedvaatjes maakt het nu mogelijk om exact te kijken hoe slangengif de bloedvaten aanvalt, zonder gebruik te hoeven maken van proefdieren. Dit nieuwe onderzoeksmodel, een zogenaamde 'organ-on-a-chip', is ontwikkeld door een…

Beeldmateriaal
van Naturalis

Bijgaand beeldmateriaal kun je gebruiken onder vermelding van Naturalis Biodiversity Center.

Download onze persfoto's

We beschikken over veel en divers beeldmateriaal van onze collectie, ons onderzoek en biodiversiteit. Benieuwd? Of wil je nieuw beeldmateriaal schieten? Neem dan even contact met onze communicatieafdeling.

Mail ons

Media

Persdossier
De kudde triceratopsen van Naturalis

Naturalis heeft maar liefst vijf triceratopsen bij elkaar gevonden in Wyoming (Verenigde Staten). Onderzoekers en preparateurs van Naturalis legden samen met paleontologiestudenten en een team vrijwilligers ruim 1.200 botten en botfragmenten bloot. Onderzoek wijst uit dat het gaat om een unieke vondst: het is een kudde!

Illustratie kudde triceratopsen van Naturalis - Bart Bus

De herkomst
van onze collectie

Onze collectie van miljoenen objecten is gedurende eeuwen over de hele wereld verzameld voor wetenschappelijk onderzoek.

Lees meer over de herkomst

Schedelkapje Homo erectus
Vlinders in de Naturalis-collectie

Persdossier
de T. rex van Naturalis

Op zoek naar informatie over T. rex Trix? Dat is te vinden in dit persdossier. Ook is hier beeldmateriaal te vinden dat gebruikt mag worden onder vermelding van Naturalis.

Naar het dossier