Ervaren adviseur inkoop

.

Wil jij werken bij een betrokken maatschappelijke organisatie die zich inzet voor biodiversiteit, duurzaamheid en innovatie? Als adviseur inkoop krijg je een belangrijke rol in het efficiënt en duurzaam inkopen van goederen en diensten, waarbij je bijdraagt aan het bereiken van onze doelstellingen. 

HBO
Fulltime (32 - 36 uur )
Bepaalde tijd met uitzicht op vast
€ 4.379 - € 6.056

Over ons

Naturalis Biodiversity Center is bij het publiek vooral bekend als museum maar is ook hét nationaal kennisinstituut op het gebied van biodiversiteit in Nederland. Met een collectie van ruim 43 miljoen objecten -planten, dieren, gesteenten en mineralen- beheren we één van de grootste natuurhistorische collecties ter wereld. Naturalis pakt met veertien hoogleraren aan Nederlandse universiteiten, ruim 140 onderzoekers en promovendi en in wereldwijde samenwerkingsverbanden haar verantwoordelijkheid voor de toekomst van onze biodiversiteit. Door digitale data over alle denkbare soorten bijeen te brengen en te ontsluiten, versnellen we de internationale kennisontwikkeling. Met spraakmakende tentoonstellingen en educatieve en maatschappelijke activiteiten brengen wij een breed publiek in vervoering over de diversiteit van het leven op aarde. In ons prijswinnende museum ontvingen we afgelopen jaar 500 duizend bezoekers.  

Dit
ga je doen

In jouw rol als adviseur inkoop ben je onderdeel van een team van 3 inkopers dat zorg draagt voor de inkoop van goederen en diensten die essentieel zijn voor de diverse activiteiten van Naturalis. Het betreft een breed palet van inkopen - van tentoonstellingsontwerp tot wetenschappelijke apparatuur tot producten voor onze museumwinkel (bijvoorbeeld knuffels). Je bouwt relaties op met leveranciers, onderhandelt over contracten en zorgt ervoor dat we de beste kwaliteit tegen de meest voordelige voorwaarden krijgen. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen Naturalis, zoals facilitaire diensten, onderzoek, tentoonstellingen en IT. 


In hoofdlijnen ga jij je richten op het:

  • fungeren als aanspreekpunt binnen de organisatie voor inkoopvraagstukken;
  • bewaken van de rechtmatigheid en doelmatigheid van de inkoopactiviteiten binnen de organisatie, waaronder het monitoren, analyseren en evalueren van de spendanalyse;
  • begeleiden van inkooptrajecten, waaronder Europese aanbestedingstrajecten; 
  • opstellen, beheren en optimaliseren van inkoopcontracten en raamovereenkomsten;
  • initiëren en implementeren van verbeteringen in het inkoop- en aanbestedingsproces, de werkwijzen en de procedures;
  • monitoren en waarborgen van duurzaamheid in de keten;
  • samenstellen van managementinformatie;
  • contractbeheer en contractmanagement.
     

Profiel
en functie-eisen

Je hebt ruime ervaring als inkoper. Jij begrijpt de impact van jouw werk op het succes van een organisatie en weet hoe je kostenbewust inkoopt zonder concessies te doen aan kwaliteit of duurzaamheid. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden, ben je servicegericht en een volwaardige gesprekspartner voor de organisatie en leveranciers. 
 

Je brengt mee:

  • een afgeronde hbo-/wo-opleiding;
  • minimaal 5 jaar ervaring met inkoop- en (Europese) aanbestedingsprocedures in een (senior) inkooprol;
  • ervaring met het optimaliseren van inkoopprocessen en contractmanagement;
  • uitstekende onderhandelingsvaardigheden en ervaring met relatiebeheer;
  • communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht;  
  • goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is een vereiste, beheersing van de Engelse taal is een pré. 
     

Het
Team

De afdeling Financiën bestaat uit 7 collega’s, waaronder 3 inkopers. De afdeling kenmerkt zich door een informele en collegiale sfeer, waarin diversiteit en samenwerking centraal staan. Als Senior Inkoper werk je nauw samen met je collega’s en rapporteer je aan de Financieel Directeur.

Ons
aanbod

Een afwisselende functie in een fascinerende en maatschappelijk relevante werkomgeving, waarin nog iets te ontwikkelen valt. Een organisatie met een grote diversiteit aan bevlogen professionals met liefde voor de natuur. Reken dus op een innovatieve en internationale werkomgeving. Je gaat werken in Leiden, goed bereikbaar vanuit andere plaatsen in de Randstad.  

We bieden je:

  • een aanstelling van 32-36 uur per week;
  • een salaris tussen €4.379 en €6.056, afhankelijk van ervaring;
  • een eindejaarsuitkering van 3,4%;
  • ruim 5 weken vakantie per jaar en een pensioenopbouw bij PFWZ; 
  • telefoonvergoeding, laptop en reiskostenvergoeding;
  • thuiswerk mogelijkheden in overleg (maximaal 40% van aanstellingsomvang), en een thuiswerkvergoeding; 
  • de mogelijkheid tot trainingen en cursussen via GoodHabitz.
     

Informatie
en sollicitatie

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Wytske van Ingen, Financieel Directeur, via wytske.vaningen-bouwsma@naturalis.nl en voor procedurele informatie met de afdeling P&O via sollicitaties@naturalis.nl. 

Laat ons zo snel mogelijk weten waarom jij als inkoopadviseur bij ons aan de slag wilt en waarom je denkt dat je geschikt bent voor deze functie. We vragen je uiterlijk 5 januari 2025 te reageren door gebruik te maken van het sollicitatieformulier

Een assessment is mogelijk onderdeel van de selectieprocedure.

Naturalis onderschrijft de Code Diversiteit & Inclusie. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen het team versterkt.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Bij indiensttreding dient een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te worden overlegd.