Aleksandre Gogaladze

Aleksandre Gogaladze

Ik ben een Marie Curie Early Stage Researcher (ESR) uit Georgië binnen het Horizon 2020 Pontocaspian Biodiversity Rise and Demise Program (PRIDE).

Sleutelwoorden

Behoud van biodiversiteit, biota van de Kaspische en Zwarte Zee, analyse van sociale netwerken, analyse van milieubeleid, informatie-uitwisseling, outreach, bewustmaking, capaciteitsopbouw, burgerwetenschap.

Aleksandre Gogaladze

PhD
Marine biodiversity

aleksandre.gogaladze@naturalis.nl
+31 71 7519264
LinkedIn

Onderzoek
interesse

PRIDE Program

In het PRIDE-programma onderzoek ik de effectieve outreach-strategieën in de zogeheten Pontocaspian (Zwarte Zee-Kaspische Zee) regio en de institutionele en beleidskaders die de verbeterde waardering en instandhouding van deze unieke endemische biota kunnen helpen of belemmeren.

Verder ontwikkel ik strategieën en methoden voor stakeholder betrokkenheid op verschillende niveaus voor meer samenwerking, capaciteitsopbouw en bewustmaking.

Citizen science in action. Odessa, Ukraine, June 2017
Add short description

Actuele
onderwerpen

Lees hier meer over mijn onderzoek (in het Engels).

Binnen het PRIDE programma:

  • Analyse van de sociale netwerkstructuur achter de natuurbeschermingsorganisaties, de academische wereld en de overheid in Oekraïne en Roemenië om de sociale context van biodiversiteitgerelateerde milieukwesties te begrijpen.
  • Milieubeleidsanalyses in Oekraïne en Roemenië om het huidige juridische kader voor de bescherming van de biodiversiteit in Pontocaspian te begrijpen.
  • Onderzoek naar de bewustmaking van het publiek over biodiversiteit in Oekraïne en Roemenië voor het vaststellen van de basisvoorwaarden en het verkennen van succesvolle manieren om de burgerwetenschap in deze twee landen te beoefenen.

Belangrijke
publicaties

  • Journals SCI, peer-reviewed
    Trommer G., Poxleitner M., Lorenz P., Bitzilekis L., Gogaladze A., Schultes S., Stibor H. 2017. Altered food-web dynamics under increased nitrogen load in phosphorus deficient lakes. Aquatic Sciences 79: 1009-1021. Go to website (URI)